Friday, April 10, 2009

WENGER J KHAIRY PAYS TRIBUTE TO THE SPECIAL BUNCH

I befriended WJK (in blogosphere) since the KT by-elections. He lauded our blitzkrieg tactics and it was him that inspired me to name our transporter THE BLUE BLITZ. He was then blogging as PadeDoh. After KT he brought down his blog. I told him that there would be an unnecessary void in blogosphere should he not surface again. He did as Benkel Waziboy during the UMNO campaign. He brought this blog down in disgust when Nagib was royally annointed. I knew my friend could not stay away.....he posted THIS comment :
Blogger Wenger J Khairy said...

Unker Zorro,
Congrats. BN had committed some major blunders leading to the election. Anyway, what you are espousing is not that different from what some people in UMNO are espousing. As of now, its still a minority, but who knows, this message may spread, and we may not appear to be on opposite sides afer all.

Wenger J Khairy

April 7, 2009 11:46 PM

He is now back as publisher of "The Rembau Times" and his first copy pays tribute to bloggers.

WELCOME HOME HERR GENERAL.


READ HIS TRIBUTE HERE.

7 comments:

Donplaypuks® said...

Zorro,

On a totally separate matter.

Blogger HANTULAUT at
http://hantulautan.blogspot.com/ seems to have gone AWOL since RPK took a whack at him with 'Islam equals shit' last week.

Looks like he was afraid PAS and teh Special Branch might pay him a 4a.m. visit. Has he fled the country or was he a front for Bumno or ex-4th Floor?

zorro said...

Yes he has brought down his blog for reasons I am not privy to. I have met him personally in KK'balu.

Anonymous said...

It's pity to KJ for not being appointed as Minister, but then one thing that can console him is CSL also not appointed. Next, even he were to be appointed then the he has to serve the godfather Chedet which is I believe better for him not to work with !!!!

http://nmjnh.wordpress.com/2009/04/10/mahathir-shadow-cabinet/

telur dua said...

How can losers and deputies be appointed but not KJ?

Hey, he is afterall the UMNO Youth Chief. Maybe someone got PM by the balls.

Bro Jinggo said...

Khairy menyeru semua ahli pemuda memberikan sokongan padu kepada YAB Perdana Menteri

Satu pertemuan dan majlis ringkas minum pagi telah diadakan pagi tadi di mana YB Khairy Jamaluddin telah menjemput penyokong beliau dan juga Exco Pemuda UMNO Malaysia untuk bersama beliau bagi bertukar pendapat dan mendengar pandangan dari ahli-ahli Pemuda. Dalam ucapan ringkas YB Khairy telah menjelaskan kedudukan sebenar dan menyeru agar semua penyokong beliau untuk menerima keputusan Kabinet dan membantu beliau untuk melaksanakan kerja parti yang telah di amanahkan oleh Perdana Menteri. Beliau juga menyeru agar ahli UMNO tidak melabelkan diri mereka sebagai orang-orang pemimpin pemuda tertentu dan perlu membuang anggapan berkenaan kerana semuanya adalah Pemuda UMNO . Mereka mesti bersatu dengan semangat setiakawan sebagai Pemuda UMNO dibawah satu payung.

YB KJ juga menyeru agar semua ahli Pemuda UMNO untuk memberikan sokongan padu kepada YAB Datuk Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia kerana beliau juga selaku Ketua Pemuda UMNO Malaysia akan terus setia dan memberikan sokongan yang padu kepada YAB Perdana Menteri. Beliau juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada yang telah membantu dan menyokong beliau semasa pemilihan dahulu dan baliau benar-benar berharap semua penyokong beliau jangan merasa kecewa… Meminjam kata-kata Ali Rustam , Dunia Belum Kiamat, Esok Masih Ada.

Beliau juga mengucapkan Syabas kepada dua pemimpin pemuda yang telah dipilih sebagai Timbalan Menteri dan beliau amat berbangga kerana pemuda diwakili oleh dua orang Timbalan Menteri. Beliau berkata , beliau sebenarnya tidak meletakkan harapan untuk menjawat jawatan dalam kerajaan ketika bertanding untuk merebut kerusi Ketua pemuda UMNO dan kerana itu beliau tidak merasa kecewa apabila dipanggil oleh Perdana Menteri sehari sebelum penamaan senarai kabinet.

Pemuda akan menjadi sebuah pertubuhan yang tidak terikat dan bebas untuk menyuarakan apa juga permasalahan yang diperjuangkan kerana beliau tidak terikat didalam kerajaan dan beliau berharap Pemuda akan menjadi sebuah sayap yang digeruni oleh kawan dan lawan seperti di zaman Datuk Harun Idris dahulu. Untuk mencapai matlamat ini pemuda perlu bersatu dan memupukan semangat setiakawan. Beliau juga berharap agar semua yang hadir untuk menyampaikan apa yang telah beliau nyatakan dan berharap semua ahli Pemuda memahami akan pendirian beliau .

Anonymous said...

Hey Unker Zorro,
Thanks for the mention on your blog, I got to get out of the habit of closing these blogs - your right its just so difficult to stay away from it.

:)

Anonymous said...

hey, dia & corrupted one from the straits gathered with supporters for
something lah !!